• {{ cart_dropdown.count }}
    Ostatnio dodany produkt
    {{ cart_dropdown.item.name }}
    PLN {{ cart_dropdown.item.options.price_final | nf }}
    PLN {{ cart_dropdown.item.options.price_basic }}
    Wartość produktu: {{ cart_dropdown.item.subtotal | nf }} PLN Ilość {{ cart_dropdown.item.qty }}
    Wartość zamówienia: {{ cart_dropdown.total | nf }} PLN
    Przejdź do koszyka

Zbigniew Rogalski, "Warszawa", 2018, olej na płótnie, 170 x 100 cm

  

Obraz pochodzi z serii przedstawiającej nazwy miast namalowane tak by wyglądały na "wycięte" w płótnie niczym w kartce papieru. Spod "nacięć" na białym tle przenika gra niebiesko-zielonych cieni i świateł, budująca powierzchnię płótna. Litery zarysowane są oszczędnie, kilkoma prostymi liniami. Taki sposób konstruowania obrazu powraca w twórczości Rogalskiego - artysta w swoich malarskich eksperymentach eksploruje jaki efekt daje rozszczepianie obrazu, nawarstwianie wizerunków i ich odbić, wykorzystując do tego celu motywy takie jak błysk flesza, płomienie trawiące arkusz papieru czy światło w tunelu.

Zobacz kolekcję nawiązującą do obrazu 

KOLEKCJA WARSZAWA 

 

 

 

 

Zbigniew Rogalski - autor wielu wystaw w muzeach, galeriach polskich i zagranicznych. Wykładowca Akademii Sztuki w Szczecinie. Artysta od wielu lat eksploruje w swych pracach relacje między malarstwem a realną przestrzenią – tym, co "na zewnątrz" obrazu. Jest nie tyle malarzem, co reżyserem obrazów – powierzchni płótna używa niczym ekranu, wyświetlającego nawarstwienia wizerunków i ich odbić. Służy mu ono do analizy i rozszczepiania obrazu oraz malarskich eksperymentów z użyciem światła. To właśnie światło buduje narrację w jego serii obrazów z nazwami miast. Londyn, Amsterdam, Moskwa, Tokio i wreszcie Warszawa – wszystkie z nich sprawiają wrażenie napisów "wyciętych" w płótnie niczym w kartce papieru, ze światłem lub mrokiem przenikającym spod spodu. Błysk flesza, płomienie trawiące pocięty arkusz papieru, światło w tunelu – te i inne odniesienia do fundamentalnych kwestii związanych z widzeniem i konstruowaniem obrazu, powracają obsesyjnie w obrazach Rogalskiego.

Więcej o artyście na stronie Galerii Raster:

http://rastergallery.com/tag/rogalski/

 

Obraz WARSAW Zbigniewa Rogalskiego zainicjował konkurs BYTOM - MIASTA, w którym dowolną techniką plastyczną bądź komputerową (z wyłączeniem multimedialnej prezentacji) należało opracować artystyczne wykonanie nazwy polskiego miasta. Do wyboru: Bytom, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Wrocław.

 

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU ARTYSTYCZNEGO
„BYTOM – MIASTA”

 

Dziękujemy wszystkim Uczestnikom za udział w konkursie.
Zainteresowanie konkursem przerosło oczekiwania, wybór był niezwykle trudny. Spośród kilkuset nadesłanych prac, jury w składzie: Zbigniew Rogalski (artysta), Michał Kaczyński – Galeria Raster, Michał Wójcik – Prezes Zarządu BYTOM i Anna Paczkowska - Dyrektor ds. Marketingu BYTOM wybrało prace autorstwa:
Jolanta Drozd, Katarzyna Jerzyk, Agnieszka Kędzia, Radosław Kopeć, Tomasz Michalski, Michalina Putek, Monika Szewczyk, Tomasz Woźniakowski.

Gratulujemy Zwycięzcom!

Zwycięskie prace pojawią się na produktach BYTOM 29 czerwca.

 

GALERIA NAGRODZONYCH PRAC

 

 

Katarzyna Jerzyk - "BYTOM"

„Praca w całości powstała przy użyciu grafiki komputerowej. Tworząc ją myślałam o przemysłowym charakterze miasta Bytomia. Przenikające się płaszczyzny kolorów inspirowane są m.in. bytomską Blachówką, luźno nawiązują do kopalń, hut, dymu z kominów a także do wyżynnego położenia miasta.”

 

 

 

 

Michalina Putek - "GDAŃSK"

„Praca została wykonana markerem na śliskim papierze, swobodnie prowadzoną kreską bez odrywania ręki od podłoża, a na pewno z przewagą tegoż nieodrywania :) Gdańsk nieodłącznie kojarzy się z wodą jako miasto portowe, a sposób wykonania miał wskazywać na pewne cechy wody; jej płynność, przelewność, zwykłość. Napis ma na końcu akcent łajby, ku której zniża się ostatnia litera, można mieć wrażenie, że jest ciągnięty przez nią. Proste skojarzenie i proste środki.”

 

 

Monika Szewczyk - "KATOWICE"

„Praca została wykonana techniką digital painting, gdzie obraz tworzony jest za pomocą narzędzia komputerowego, jakim jest tablet z rysikiem. Nazwa "KATOWICE" została wkomponowana w obecny krajobraz miasta łączący nowoczesną architekturę Międzynarodowego Centrum Kongresowego  z historyczną już ikoną tego miejsca, jaką jest Spodek. Dynamiczna kompozycja grafiki podkreśla taki właśnie rozwój miasta Katowice w ostatnich latach, a odbiorca jest "wciągany" w grafikę, zapraszany do odwiedzin stolicy Górnego Śląska.”

 

 

 

Jolanta Drozd - "KRAKÓW"

„Moja praca została wykonana na białym papierze za pomocą farb akwarelowych i czarnego tuszu. Do tego doszła niewielka obróbka w programie graficznym. Inspiracją był dla mnie według założenia konkursu obraz Pana Zbyszka Rogalskiego pt. "Warszawa" oraz inne prace tego artysty. Miasto, którego nazwa widnieje na mojej pracy, inspiruje mnie na co dzień. To mój dom. Mieszkam tu od ponad 12 lat. Kraków jest dla mnie wyraźny, charakterystyczny, ale też bywa tajemniczy, zasnuty szarością. Lubię go po zmroku i nocą. Zwłaszcza kiedy granatowo-turkusowe niebo wisi nad pełnym migoczących świateł jeszcze żyjącym wtedy miastem. Kraków to również historia. Bogata przeszłość miasta wynurza się niemal z każdego zakątka, czasem witając nas chmurą mgły, a czasem parą po letnim deszczu. Takie właśnie jest to miasto w moich oczach.”

 

 

 

Radosław Kopeć - "ŁÓDŹ"

„Projekt został wykonany metodą grafiki obiektowej, która daje możliwość bezstratnego skalowania a także umożliwia dokładne wycinanie i drukowanie wykonanych projektów. Podczas projektowania przyświecała mi idea stworzenia prostej i nowoczesnej grafiki, która zaintryguje obserwatora i zachęci do jej rozszyfrowania.”

 

 

 

Tomasz Michalski - "POZNAŃ"

„Praca została wykonana techniką komputerową. Pomyślałem, że fajnie jeśli byłaby prostokątna. Postanowiłem maksymalnie wykorzystać udostępnioną w ten sposób przestrzeń. To też takie zachowanie z natury poznańskie/wielkopolskie, ponieważ bardzo się tu ceni dobrą organizację i porządek. Natomiast różne style i ułożenie liter miały zaciekawić widza i nadać całości świeżości. Kolorystykę natomiast zaczerpnąłem ze starych rosyjskich plakatów. Dzięki użyciu kolorów nie musiałem stosować przerw międzyliterowych, aby tekst był czytelny.”

 

 

 

Agnieszka Kędzia - "WROCŁAW"

„Wybór Wrocławia spośród pozostałych miast był oczywisty - w końcu tutaj właśnie mieszkam. Jest to piękne miasto, dynamiczne i intensywne, i tak właśnie chciałam przedstawić jego graficzną reprezentację. Moją główną inspiracją były kosmiczne mgławice, dlatego poszczególne litery wyłaniają się z obłoków w towarzystwie cząsteczek pyłu, imitując ruch i nadając całości niejaką trójwymiarowość. Praca została wykonana cyfrowo z wykorzystaniem tabletu graficznego.”

 

 

 

Tomasz Woźniakowski - "SZCZECIN"

„Jest to grafika wektorowa, a za inspirację posłużyła dynamika rozwoju Szczecina i eklektyczna forma jego architektury oraz portowy charakter jako jednego z ważniejszych miast Hanzy. Frywolność i lekkość kompozycji oparte są za to na tle ideologicznym marki miasta "Szczecin Floating Garden 2050".”