• {{ cart_dropdown.count }}
    Ostatnio dodany produkt
    {{ cart_dropdown.item.name }}
    PLN {{ cart_dropdown.item.options.price_final | nf }}
    PLN {{ cart_dropdown.item.options.price_basic }}
    Wartość produktu: {{ cart_dropdown.item.subtotal | nf }} PLN Ilość {{ cart_dropdown.item.qty }}
    Wartość zamówienia: {{ cart_dropdown.total | nf }} PLN
    Przejdź do koszyka

ZWROTY, WYMIANY, REKLAMACJE

W tej częśći znajdziesz najczęściej zadawane pytania

dotyczące reklamacji, zwrotów oraz wymian towarów  

Jako Konsument masz prawo odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Obecnie, na odstąpienie od umowy, masz 14 dni (kalendarzowych) od otrzymania towaru, np. doręczenia paczki przez kuriera lub odebrania we wskazanym salonie BYTOM.

W ciągu tych 14 dni musisz wypełnić druk oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zapakować zwracany produkt i odesłać na adres:

 

Sklep internetowy Bytom

Spedimex Sp. z o.o.

ul. Manewrowa 6/10

92-517 Łódź

Magazyn numer 3

 

Jeśli w jednej transakcji zakupiłeś kilka rzeczy, a zostały one dostarczone osobno (partiami lub w częściach), czas na odstąpienie liczy się od dostarczenia Tobie ostatniej rzeczy (partii, części).

Pamiętaj, że jeżeli nabyłeś produkty w promocji typu "drugi produkt gratis" to zwrot towaru polega na zwrocie obu produktów. Nie można zwrócić tylko jednego z biorących udział w promocji. Również nie można zwrócić np. tylko marynarki, gdy kupiłeś cały garnitur. Zawsze musisz zwracać kompletny produkt w tym wypadku cały garnitur. 

W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy Tobie wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas.

Zwrotu płatności dokonamy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Twojej decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inny sposób zwrotu.

Pamiętaj, koszty wysyłki zwracanego towaru pokrywasz w całości z własnych środków. 

 

Niestety nie ma takiej możliwości. Najpierw należy zwrócić otrzymany towar a następnie ponownie zamówić odpowiedni rozmiar na stronie internetowej.

Tak. Zwrotu można dokonać w dowolnym sklepie firmowym BYTOM. Aktualną listę salonów można znaleźć pod adresem.

Zwrotu płatności dokonamy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Twojej decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inny sposób zwrotu.

Zgodnie z obowiązującym prawem: „konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował o prawie odstąpienia od umowy„.

Czyli, jeżeli kupiłeś buty, to jak najbardziej możesz wyjąć je z opakowania, obejrzeć, zbadać, przymierzyć ale nie możesz ich użytkować np. pójść w nich na spacer. 

Tak, oczywiście. Należy przy tym pamiętać, że prawo do reklamacji towaru zakupionego w sklepie internetowym BYTOM jest innym uprawnieniem niż prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od dostarczenia rzeczy.

Prawo do odstąpienia od umowy to po prostu dodatkowy czas do namysłu dla konsumenta. Co ważne, przywilej ten jest niezależny od jakichkolwiek wad zakupionego produktu – odstąpić od umowy zawartej na odległość można bez podania przyczyny – wystarczy wysłać do nas stosowne oświadczenie.

Prawo do złożenia rękojmi jest natomiast uprawnieniem uzależnionym od wystąpienia wady towaru. Odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy (rękojmia) określona została w Kodeksie cywilnym i odnosi się zarówno do towarów zakupionych w sposób tradycyjny, jak i tych nabytych przez internet.

(podstawa prawna: art. 27 ustawy o prawach konsumenta, art. 559-561 Kodeksu cywilnego)

Należy pamiętać, że reklamowany towar musi być czysty i wolny od zapachu użytkowania. W przeciwnym wypadku zastrzegamy sobie prawo do odmówienia przyjęcia reklamacji.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Skontaktuj się z nami